كمیته پنج نفره ناظر بر تخصیص ارز به واردكنندگان است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، 'مهدی غضنفری ' روز دوشنبه در حاشیه همایش

'شركت‌ های برتر ایران (بر اساس رتبه بندی IMI-100)' در خصوص كمیته پنج نفره نرخ ارز و تصمیمات آن به خبرنگاران گفت: همانگونه كه قبلا گفته شد ارز مورد نیاز واردكنندگان رسمی بر مبنای قیمت یك هزار و 226 تومان تامین می شود و كمیته در حال حاضر مشغول بررسی موفقیت واردكنندگان در تامین ارز مورد نیاز است .

وی از تامین ارز مورد نیاز برای تولیدكنندگان مواد اولیه و كالاهای اساسی از سوی بانك مركزی خبر داد و گفت: تمامی ارز مورد نیاز واردكنندگان رسمی كه به ثبت سفارش اقدام كنند، تامین می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح سامانه كنترل ارز و مشاركت سه نهاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، گمرك جمهوری اسلامی و بانك مركزی گفت: این سامانه فرایند تخصیص ارز به تولید كنندگان مواد اولیه و كالاهای اساسی را مدیریت می كند .

غضنفری همچنین عنوان كرد: انتظار من از بانك های عامل دریافت كننده ارز از بانك مركزی این است كه همكاری بیشتری برای تخصیص ارز به واردكنندگان داشته باشند.

از نظر وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، بانك های عامل می توانند با سرعت عمل در فعالیت های مربوط به خود در خصوص عرضه ارز مورد نیاز وارد كنندگان و محاسبه نرخ تبدیل ارز، به كاهش هزینه های واردكنندگان كمك كنند .

**یكهزار میلیارد تومان خط اعتباری در بودجه 91

وی با بیان اینكه دولت در لایحه بودجه سال 91 براساس قول رییس جمهوری یك هزار میلیارد تومان كمك به صنایع را پیش بینی كرده است ، ابراز امیدواری كرد این كمك ویژه با تصویب در مجلس ، در قالب لایحه بودجه به بخش صنعت تعلق گیرد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هزینه بالای تولید و ضرورت افزایش قیمت برخی تولیدات همچون خودرو و اینكه این وزارتخانه چه برنامه هایی دارد، گفت:به طورقطع ، برنامه های زیادی برای پشتیبانی تولید داخل داریم ، اما اجازه دهید كه اولین برنامه افزایش قیمت نباشد.

** وضعیت توزیع كالا در بازار ، برخورد با افزایش خودسرانه قیمت ها

غضنفری همچنین درخصوص افزایش خود سرانه قیمت ها توسط برخی از تولید كنندگان و عرضه كنندگان به خبرنگاری پاسخ داد: سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیند كنندگان و سازمان تعزیرات حكومتی همزمان با یكدیگر به تشدید بازرسی، نظارت و مراقبت از بازار می پردازند .

وی درعین حال گفت: ما با یك سیستم اقتصادی مواجه هستیم كه یكی از اركان آن نرخ ارز و امكان دسترسی به ارز مرجع است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: بخشی از توجه ما به مسیر ثبت سفارش است و اینكه دسترسی ارزان واردكنندگان رسمی به ارز باشد ، كه پیگیری های مسیر ثبت سفارش و واردات رسمی از طریق بانك مركزی شروع شده است .

وی با بیان این كه در گذشته برخی واردكنندگان از مناطق آزاد ارز خریداری می كردند و این خرید وارد سیستم بانك مركزی نمی شد، گفت : اما حالا همه مراحل واردات وثبت سفارش در یك مسیر قرار دارد.

** تنظیم بازار شب عید

غضنفری در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص تنظیم بازار شب عید، برگزاری 400 نمایشگاه در سراسر كشور ، توزیع بیش از یكصد هزارتن میوه و مركبات را از جمله برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام كرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با قدردانی از همراهی اصناف در تنظیم بازار ایام مختلف سال وبه ویژه شب عید ، تاكید كرد كه همزمان با حضور بازرسان اصناف و تعزیرات، نظارت ها نیز افزایش می یابد.

وی گفت كه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان امسال سطح تدابیر بازرسی را بالاتر برده و حضور اصناف نیز در مراحل بازرسی و نظارت بیشتر شده است .

غضنفری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص وضعیت ذخیره سازی ها در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: تاكنون تكلیفی به ما ابلاغ نشده است.

**تخصیص كامل 200 میلیارد تومان جوایز صادراتی

وزیرصنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پرداخت جوایز معوقه صادراتی نیز گفت: جوایز براساس پرونده های ارایه شده از سوی استان ها ، در سطح استان ها توزیع شده و تمامی 200 میلیاردتومان اعتبار اختصاص یافته تقسیم می شود .

اقتصام **1601**3917 **1561





:: برچسب‌ها: هنر , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: