مراقبت از بیماران مسلول در زندان ها نیاز به توجه بیشتری دارد
نوشته شده توسط : devojke

دكترمحمد مهدی گویا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: احتمال ابتلا به سل در زندان ها 20 تا 30 برابر بیشتر از شرایط خارج از زندان است ، كشور آذربایجان بدترین شرایط را از نظر تعداد زندانیان مسلول در جهان دارد ، اروپا با 32 هزار نفر زندانی مسلول هم جایگاه مناسبی در این میان ندارد.

وی گفت : سالانه 18 هزار مورد مبتلا به سل در زندان های جهان ثبت می شود كه 10 درصد از آنها مربوط به اروپا است ، اگر فرض كنیم كه در زندان های كشور ما هم آمارهایی این چنین وجود داشته باشد، ضرورت توجه و مراقبت بیشتر را گوشزد می كند.

رییس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ، ادامه داد : افراد زندانی اغلب از طیف فقرا ، معتادان ، مصرف كنندگان الكل ، افراد دارای مشكل روانی و از طیف پایین جامعه هستند از این رو احتمال شیوع بیماری سل در این طیف بیشتر است.

وی گفت : باید زندان ها ، پرسنل و افراد متخصص كافی برای انجام آزمایش های تخصصی روی افراد داشته باشند ، اینكه در بدو ورود زندانی، یك آزمایش خلط گرفته شود و زندانی تا پنج سال دیگر آزمایش ندهد كافی نیست ، آزمایش های دقیق تشخیص بیماری سل حداقل باید هر شش ماه یك بار درزندان ها انجام گیرد.

گویا،اضافه كرد:مابعید می دانیم همه كسانی كه در زندان ها ، آزمایش های تخصصی تشخیص بیماری سل را انجام می دهند از تخصص كافی برخوردار باشند ، آزمایش های میكروسكوپی تشخیص خلط در این زمینه، تخصص دانشگاه هاست و از این رو سهل انگاری در این زمینه می تواند منجر به توسعه بیماری سل در جامعه شود .

وی گفت : باید این امكان وجود داشته باشد كه زندانیان مسلول به محیط خارج از زندان انتقال یابند و همچنین نظارت دقیق بر فرایند درمان زندانیان در خارج از زندان هم ایجاد شود زیرا زندان جایی نیست كه بیمار مسلول در آن معطل بماند ، معطل ماندن هرمریض به منزله ابتلای سایر افراد به بیماری سل است.

رییس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی افزود: باید واهمه داشته باشیم از اینكه امكان درمان مناسب برای زندانیان مسلول فراهم نباشد و همه افراد زندانی مشكوك به بیماری سل می بایست كشت آنتی بیوگرام بدهند و فضای كافی برای نگهداری آنان در شرایط مناسب وجود داشته باشد.ك/3

677 /679





:: برچسب‌ها: عشق , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: