رییس مركز اسلامی انگلیس: حركت بیداری اسلامی جهان را شگفت زده كرد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش كه با همكاری 'مركز اسلامی انگلیس' و 'هیات اسلامی اهل البیت(AIM)' برگزار شد، اندیشمندان و صاحب نظران درباره تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر بیداری اسلامی در جهان عرب و دستاوردها و چالش های پیش روی انقلاب های مردمی در كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا سخنرانی كردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مركز اسلامی انگلیس طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن تبریك میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) ابراز امیدواری كرد كه با لطف و عنایت حضرت حق این همایش در زمینه تبیین موضوع مهم بیداری اسلامی در جهان مفید فایده باشد و به درك درست این حركت ها در جهان اسلام كمك كند.

وی با قدردانی از شركت كنندگان در این همایش یك روزه، تاكید كرد: حركت هایی كه طی یك سال اخیر در كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اتفاق افتاد برای بسیاری باوركردنی نبود و جهان را شگفت زده كرد.

رییس مركز اسلامی انگلیس با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان علیه دین و معنویت در جهان، گفت: جهان كنونی به رغم تمام تبلیغاتی كه در قرون گذشته علیه دین به معنای مطلق، معنویت، توجه به خدا و خداپرستی شده بود، شاهد وقوع یك چرخش بسیار بسیار چشمگیر است.

وی افزود: در قرن گذشته بویژه در نیمه اول آن و همچنین سه دهه آغازین نیمه دوم قرن بیستم، در نقاط مختلف جهان و حتی سرزمین های اسلامی، مادی گرایی و گرایش به ضدیت با دین توجه طبقات مختلف اجتماعی و بویژه طبقه به اصطلاح تحصیل كرده و روشنفكر را به خود جلب كرده بود.

'اما در دو دهه آخر قرن بیستم و همچنین دهه اول قرن حاضر، ما شاهد یك رویكرد چشمگیر در جهان و بویژه در جهان اسلام نسبت به دین، معنویت، اعتقادات اسلامی و ساختن جامعه ای بر پایه معارف اسلامی و قرآنی هستیم.'

نماینده مقام معظم رهبری سپس به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) اشاره كرد و گفت: 33 سال پیش، در سرزمین اسلامی ایران با وجود اینكه دشمنان اسلام یك رژیم استبدادی و دست نشانده را حاكم كرده بودند و با تمام توان از آن حمایت می كردند، ملت مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پا خاست و حركتی را در جهان پدید آورد كه هنوز پس از گذشت بیش از سه دهه برای جهانیان و صاحب نظران شگفت انگیز است.

رییس مركز اسلامی انگلیس اظهارداشت: در ایران، اسلام یك حكومت و نظامی را بر مبنای اندیشه ها و معارف قرآنی و اسلامی تاسیس كرد و در زمینه های مختلف توانست آنچه را كه از معارف اسلامی و قرآنی در اختیار داشت بر پایه اجتهاد درست نظام سازی كند و تاكنون نیز پس از گذشت 33 سال با تمام مشكلاتی كه دشمنان از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی بر سر راه این حركت عظیم ایجاد كرده بودند، به حركت خود ادامه داده است.

وی گفت: تصور می شد كه این حركت فقط در ایران اتفاق افتاده و در هیچ جای دیگر اتفاق نخواهد افتاد ولی مشاهده كردید كه در یك سال اخیر در شمال آفریقا و خاورمیانه حركت هایی آغاز شد كه هرگز باور كردنی نبود.

'ملت مسلمان مصر توانست در برابر طاغوت خود، حسنی مبارك، به پا خیزد و مردم مسلمان مصر و بویژه جوانان آن كشور حركتی را پدید آوردند كه جهانیان را شگفت زده كرد. تونس از دیگر كشورهای مسلمان بود كه حركت بیداری اسلامی در آن تحقق یافت و نتایج آن نیز چشمگیر و خیركننده بود. در لیبی ملاحظه كردید كه چگونه مردم به پا خاستند. در یمن ما می بینیم كه مردم چگونه حركت كردند و همچنان در برابر استبداد مقاومت می كنند و به پیش می روند و در بحرین، ملت مظلوم آن كشور به رغم تمام فشارهای موجود، به پا خاسته اند.'

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: اینها همه نشانه هایی از این حقیقت است كه در این قرن به رغم تمام حركت های ضدالهی، ضدخدایی و ضددینی، ما نوعی از كشش و گرایش و حركت به سمت خدا، دین و معنویت را در جوامع اسلامی مشاهده می كنیم و این همان بیداری اسلامی است.

وی تاكید كرد: این حركت ها محصول اندیشه درست اسلامی، شناخت درست از دین خدا، امید به یاری پروردگار متعال و اتكا به نیروی مردمی است. اگر به خدا امید داشته باشیم و فقط از او یاری بخواهیم، او نیز ما را یاری خواهد كرد و این بر اساس آموزه های قرآنی وعده حتمی الهی است.

رییس مركز اسلامی انگلیس افزود: همان گونه كه قرآن كریم وعده داده است اگر دین خدا و مسیر الهی را یاری كنیم، خدا نیز ما را یاری خواهد كرد. اگر مقاومت كنیم و تقوا پیشه نماییم، نقشه های شیطانی آسیبی به ما نخواهد رساند و سرانجام این وعده خدا كه 'زمین را صالحان به ارث خواهند برد'، محقق خواهد شد.

وی اظهارداشت: این اندیشه های درست، امروز در اذهان و دل های امت اسلامی در این سرزمین ها بیدار شده و اتكا به قدرت پروردگار متعال و امید داشتن به وعده های الهی، حركت آفرین شده است و ملت ها سرانجام با مقاومت و ایستادگی توانسته اند پیروز شوند. این وعده الهی برای امت اسلامی و همچنین بشریت است كه اگر ایمان بیاورید، معتقد شوید و درست عمل كنید، سرانجام زندگی طیب و پاكیزه خواهید داشت.

در این همایش بخش هایی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره جهان اسلام و بویژه وضعیت مردم مصر در دهه 1980 میلادی و همچنین فیلم كوتاهی از قیام مردم بحرین پخش شد كه مورد توجه شركت كنندگان قرار گرفت.

دهها نفر ازعلاقه مندان به مسائل جهان اسلام برای استفاده از مباحث این همایش در سالن اصلی مركز اسلامی انگلیس حضور داشتند.

در ادامه این همایش تعدادی از اندیشمندان و صاحب نظران درباره جنبه های مختلف بیداری اسلامی از جمله 'خیزش برای عدالت جهانی، نقش فلسطین در بیداری اسلامی، آینده بیداری اسلامی، استثمارخاورمیانه توسط غرب، مفهوم و اهمیت وحدت اسلامی، هویت بیداری اسلامی، رسانه های جمعی و بیداری اسلامی، ضرورت به روز شدن جوامع اسلامی و ...' سخنرانی كردند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: آسمان , مردم , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: