سنگینی فشار بیكاری بر دوش مردم آمریكا
نوشته شده توسط : devojke

افزایش بیكاری از پیامدهای اصلی بحران مالی 2008 بوده است كه گریبانگیر مردم آمریكا شده است. علیرغم ادعای مقام های آمریكا درمورد كنترل بیكاری، همچنان نرخ بیكاری در آمریكا بالاست و انتظار می رود همچنان افزایش یابد.

** بیكاری فزاینده، بلای خانواده های آمریكایی

---------------------------------------------------

به گزارش یورونیوز، اداره كار آمریكا در گزارش ماهیانه اخیر خود اعلام كرد كه طی ماه گذشته میلادی 14 هزار نفر از كاركنان بخش دولتی كار خود را از دست دادند. این در حالی است كه نزدیك به 257 هزار فرصت شغلی جدید در بخش خصوصی آمریكا بوجود آمده است. بنابر این گزارش، غالب شغل های جدید در بخش های فروش، تولید صنعتی، حمل و نقل، انبارداری و بهداشت بوده است.

این در حالی است كه تحلیلگران اقتصادی آمریكا معتقدند كه منظور از این افزایش شغل ها، مشاغل پست است. قوانین كار آمریكا نواقص ساختاری زیادی دارد كه این مساله سبب می شود تا حقایق به درستی تبیین نشوند. به طور مثال چنانكه فرد بیكار بعد از 18 ماه، مراجعه ای به این مراكز كاریابی نداشته باشد از دایره افراد بیكار خارج شده و جزء افراد شاغل محسوب می شود.

** روند رو به رشد بیكاری

----------------------------

شرایط اقتصادی جامعه آمریكا به گونه ای است كه نگرانی ها نسبت به افزایش نرخ بیكاری در ماه های آینده وجود دارد. ارزیابی بانك مركزی آمریكا(فدرال رزرو) نشان می دهد كه درصد بیكاری همچنان رو به رشد است.

به گزارش بی بی سی، دفتر بودجه كنگره آمریكا پیش بینی كرده است كه میزان بیكاری در سه ماهه پایانی سال 2012 به تقریبا 9 درصد برسد و اوایل سال آینده نیز نرخ 9.2 درصد را تجربه كند.

همچنین گزارش اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد كه نرخ بیكاری در آمریكا در حال افزایش است. طبق گزارش این موسسه هر چند در چند ماه اخیر نرخ بیكاری از 9.2 به 8.6 درصد رسیده است، ولی در سه سال اخیر نرخ بیكاری تقریبا در اكثر ماه ها بالای 9 درصد بوده است. به طوری كه در این سال ها بیكاری نرخی در حدود 10.9 را هم تجربه كرده است.

طبق این گزارش نرخ بیكاری آمریكا كه در چند ماه اخیر كاهش موقتی را تجربه كرده و به نرخ 8.4 رسیده بود مجددا روند صعودی به خود گرفته و در ژانویه 2012 به 8.6 رسیده است.

همچنین نتایج بررسی دیگر این موسسه كه در تاریخ 1 فوریه 2012 به چاپ رسیده است، نشان می دهد كه روند شاخص ایجاد شغل در 5 سال گذشته روند نزولی داشته است به طوری كه 'شاخص ایجاد شغل' در ژانویه 2008 مثبت 26 بود و در ژانویه 2012 به 16 تنزل پیدا كرده است. این درحالی است كه این شاخص در سال های 2009 و 2010 منفی بوده است.

** ادامه روزهای بحرانی در آمریكا

--------------------------------------

اقدامات دولت آمریكا نه تنها بحران را كنترل نكرده است بلكه هم چنان آمارها خبر از روزهای بدتری دارد.

به گزارش پرس تی وی آمارها در آمریكا حاكی از این است كه از هر دو آمریكایی یك نفر فقیر است و یا درآمدی دارد كه وی را در قشر افراد كم درآمد قرار می‌دهد. همچنین نرخ فقر نیز از 14.3 درصد در سال 2009 به 15.3 درصد در سال 2010 رسید.

گزارش اخیر موسسه 'بروكینگز' كه در 1 فوریه 2012 منتشر شد، نشان می دهد كه حركت اقتصاد آمریكا به دلیل عدم ثبات در بازار مسكن، رشد پایین و حتی منفی درآمد و بحران بیكاری، همچنان كند است.

به گزارش بلومبرگ، مقام های بانك مركزی آمریكا نسبت به كاهش توان اقتصادی كشور، با گذشت سه سال بحران مالی 2008، مجددا ابراز نگرانی كردند. ایشان تاكید كرده اند كه بازسازی كامل اقتصاد آمریكا حداقل به سه سال دیگر زمان نیاز دارد.

'نایجل گالت'، اقتصاددان ارشد آمریكا در موسسه 'آی.اچ.اس گلوبال اینسایت'، می گوید: 'فرایند رشد اقتصاد آمریكا بسیار كند است.'

همچنین به گزارش'آسوشیتدپرس' رییس بانك مركزی آمریكا تصریح كرد: 'سرعت خروج آمریكا از چنگال ركود اقتصادی بسیار كند است و بازار اشتغال با التهابات گسترده روبرو است.'

به گزارش بی بی سی، 'تیموتی گایتنر' وزیر دارایی آمریكا نیز چندی پیش در اجلاس جهانی اقتصاد گفت: 'اقتصاد آمریكا هنوز به طور كامل از ركود جهانی سال 2008 خارج نشده است.' وی با تاكید بر اینكه هنوز با چالشی عظیم روبرو هستیم، گفت: 'ما هنوز در حال ترمیم خسارات ناشی از بحران ویرانگر مالی هستیم.'

گایتنر خاطر نشان كرد: 'هنوز بازار مسكن در آمریكا ضعیف است و بیكاری همچنان مشكل عمده آمریكا است. مردم هنوز بدهی زیادی دارند.'

همچنین به گزارش پرس تی وی، 'جیمز بوارد'، مشاور سیاسی موسسه آینده آزادی، سیاست‌های بانك مركزی فدرال آمریكا مسبب اصلی وخامت اوضاع اقتصادی دانست.

وی گفت: 'سیاست های فدرال به اقتصاد این كشور لطمه وارد كرده است.'

وی گفت: 'فدرال رزرو اقدامات بسیاری انجام داده است كه شرایط اقتصادی را وخیم‌تر كرده و جلوی روند بهبود مالی را گرفته است. فدرال رزرو نرخ سود را برای مدتی طولانی بسیار پایین نگه داشته است كه این مساله انگیزه سرمایه گذاری و پس انداز را در میان امریكایی ها از بین برده است.'

وی در تبیین علل وخامت اقتصاد آمریكا گفت: 'دلیل اصلی این است كه در حوزه مشاغل و بسیاری از موارد دیگر این نگرانی وجود دارد كه دولت واشنگتن چه سیاست احمقانه‌ای را در آینده در پیش خواهد گرفت.'

** تاثیر بحران بر هزینه های مصرفی آمریكاییان

----------------------------------------------------

آثار و پیامدهای چنین اوضاعی در آمریكا به شدت بر مردم فشار وارد كرده است و سبب كاهش هزینه های مصرفی شده است.

نتایج گزارش اخیر موسسه گالوپ كه در تاریخ 3 فوریه 2012 منتشر شد، نشان می دهد كه بنا بر گزارش شخصی افراد، هزینه روزانه مصرف كنندگان آمریكایی از آغاز بحران مالی سال 2008 كاهش قابل توجهی داشته است به طوری كه از 97 دلار در روز به روزانه 63 دلار در ژانویه 2012 رسیده است. این در حالی است كه در ژانویه 2012 میانگین هزینه روزانه افراد با درآمد بیش از 90 هزار دلار مبلغ 117 دلار، افراد با درآمد بین 60 تا 90 هزار دلار میزان 68 دلار، افراد با درآمد بین 24 تا60 دلار مبلغ 59 دلار و افراد با درآمد كمتر از 24 هزار دلار 38 دلار بوده است.

بیكاری میزان درآمد خانوارهای آمریكایی را كاهش داده است. كاهش تقاضا از مهم ترین پیامد های آن برای اقتصاد آمریكا دارد. با توجه به چشم انداز نگران كننده آمریكا به نظر نمی رسد كه این شرایط بهبود یابد. هرچند كه در فضای تبلیغاتی و با نزدیك شدن به انتخابات 2012 آمریكا بازار وعده های مقام ها و كاندیدهای ریاست جمهوری داغ است.

پژوهش**م.م**1732**9123





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: