مدال طلای تیزهوشان مخترع جهان به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش روز یكشنبه آستان قدس رضوی، 'علیرضا صفدری ‌زاده میبدی' در این مراسم گفت: با عنایت ائمه اطهار و حضرت رضا(ع) توانستم 'كلاه راهنمای نابینایان و سامانه امنیتی' آن را اختراع كنم و این افتخار را مدیون حضرت رضا(ع) می‌دانم.

وی افزود: از دوران دبیرستان تصمیم داشتم سامانه ای را جهت كمك به نابینایان به ثبت برسانم، سرانجام با پشتكار، حمایتهای بی‌‌دریغ خانواده‌ و اساتید دانشگاههای صنعتی شریف و امیركبیر توانستم در سال 86 سامانه كلاه نابینایان و سامانه امنیتی آن را به ثبت رسانده و به هدف خود برسم.

این مخترع گفت: این اختراع در هوش مصنوعی، سامانه ‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی كاربرد دارد.

صفدری ‌زاده افزود: با این اختراع در سال 88 توانستم مدال برنز مسابقات الكترونیك كشور مالزی و امسال مدال طلای مسابقات تیزهوشان مخترعان جهان در كره جنوبی را كسب نمایم كه مدال برنز خود را نیز به موزه آستان قدس رضوی اهدا خواهم كرد.

وی همچنین گفت: تاكنون پیشنهاد خرید این اختراع از سوی برخی كشورهای جهان همچون استرالیا، مالزی و شركت هنگ‌ كنگ تكنولوژی به من داده شده اما بخاطر علاقه‌ ای كه به مردم سرزمین و رهبرم دارم این اختراع را در اختیار سازمانهای دولتی كشورم قرار داده ام.

مخترع كلاه راهنمای نابینایان و سامانه امنیتی آن اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی كشور و نیازهای شغلی جوانان تصمیم دارم تا در این زمینه با كارآفرینی درست بتوانم زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایم.

موزه‌ مركزی آستان قدس رضوی از بزرگترین موزه‌های جهان اسلام است كه آثار ویژه‌ای را در خود نگهداری می‌كند. آستان قدس رضوی 15 موزه و گنجینه تخصصی در مشهد و سراسر كشور ایجاد كرده است.

سالانه بیش از 15 هزار اشیا موزه‌ ای این مجموعه مورد بازدید میلیونها علاقه ‌مند قرار می‌گیرد.ك/1

7491/659





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: