عربستان سعودی به دنبال طرح قطعنامه‌ای جدید علیه سوریه است
نوشته شده توسط : devojke

انفجار دو بمب در شهر حلب مرگ دست‌کم ۲۸ نفر را به دنبال داشت

همزمان با ادامه خشونت‌ها در چندین شهر سوریه، دیپلمات‌ها در سازمان ملل متحد از به جریان افتادن تلاش‌هایی جدید توسط عربستان سعودی برای طرح قطعنامه‌ای دیگر علیه دولت سوریه خبر داده‌اند.

براساس گزارش‌ها، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مرکز تمرکز اقدامات جدید برای تحت فشار گذاشتن دولت سوریه به منظور پایان دادن به خشونت‌ها علیه غیرنظامیان این کشور تبدیل شده است.

نمایندگان عربستان سعودی در سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بین اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش کرده‌اند که متنی مشابه پیش‌نویس قطعنامه ای دارد که روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را وتو کردند.

طراحان این پیش‌نویس جدید، خواهان پایان دادن به خشونت‌ها از سوی طرف‌های درگیر در سوریه و نیز کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از قدرت شده‌اند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۱۳ فوریه، وضعیت سوریه را بررسی خواهد کرد.

ادامه خشونت‌ها؛ هیچ کس مسئولیت نمی‌پذیرد

براساس اعلام مخالفان دولت سوریه در روز شنبه، یازدهم فوریه، در تازه‌ترین حمله‌های نیروهای دولتی به مناطقی از شهر حمص که در اختیار مخالفان دولت است، دست‌کم چهار نفر کشته شده‌اند.

شهر حمص برای نزدیک به یک هفته زیر آتش نیروهای دولتی بوده است و خبرنگاران گزارش داده‌اند که غیرنظامیان در این شهر نه توان دفاع از خود را دارند و نه می‌توانند از شهر بگریزند.

در عین حال، پس از آن که انفجار دو بمب در شهر حلب در روز جمعه، دهم فوریه، باعث مرگ دست‌کم ۲۸ نفر شد، دولت و مخالفان دولت سوریه یکدیگر را به دست داشتن در این انفجارها متهم کرده‌اند.

حلب دومین شهر بزرگ سوریه و از مراکز اصلی فعالیت‌های اقتصادی این کشور به شمار می‌رود و از زمان آغاز اعتراضات ضددولتی در سوریه، وضعیت کمابیش آرامی داشته است.

تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی "گروه‌های تروریست مسلح" را مسئول این انفجارها معرفی کرد.

در عین حال، مقامات ارتش آزاد سوریه که از گروه‌های مخالف دولت این کشور است، گفته‌اند که در زمان انفجار بمب‌ها با نیروهای امنیتی در محل حادثه درگیر بوده‌اند، ولی دولت عامل انفجارها است.

همچنین روز جمعه، دهم فوریه، رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه در متنی که در صفحه فیس بوک سفارت آمریکا در دمشق منتشر شد، "استفاده از تسلیحات سنگین...در مناطق مسکونی" شهر حمص را محکوم کرد.

تصاویری که دیجیتال‌گلوب منتشر کرده، نشانگر افزایش فعالیت نظامیان در حوالی شهر حمص است

دیجیتال‌گلوب که یک شرکت خصوصی آمریکایی و ارائه‌دهنده تصاویر دیجیتالی ماهواره‌ای است، عکس‌هایی را منتشر کرده است که نشانگر فعالیت نیروهای نظامی سوریه در شهر حمص در روز جمعه، دهم فوریه، است.

حمص برای چندین روز زیر آتش سنگین نیروهای دولتی سوریه بوده است.

استفان وود، مدیر مرکز تحلیل دیجیتال‌گلوب به آسوشیتدپرس گفته است که این تصاویر نشان می‌دهد سطح فعالیت‌های نظامیان سوریه در داخل شهر حمص و اطراف آن در مدت ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

"ادامه کشتار"

روز جمعه، دهم فوریه، مخالفان دولت از استقرار تانک‌های نظامیان در اطراف چندین منطقه شهر حمص که در اختیار مخالفان دولت است، خبر دادند.

در طول روز جمعه نیز صدای تیراندازی و آتشبار پراکنده در حمص به گوش می‌رسید و گزارش شد که دست‌کم ۴ نفر در منطقه باب‌عمرو کشته شده‌اند.

مخالفان دولت می‌گویند که بمباران شدید بسیاری از بخش‌های حمص از روز شنبه گذشته تاکنون مرگ بیش از ۴۰۰ نفر را به دنبال داشته است.





:: برچسب‌ها: انگور چینی , کنسرت , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: