مسكو خود را بر ادامه حمایت از سوریه در سازمان ملل متعهد می داند
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرگزاری 'آسوشیتد پرس'، هفته گذشته روسیه برای دومین بار طی چهار ماه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل از حق وتوی خود برای جلوگیری از تصویب قطعنامه علیه بشار اسد استفاده كرد.

مسكو اعلام كرد : مانع از هر قطعنامه ای خواهد شد كه راه را برای تكرار دوباره حوادث لیبی باز كند. این كشور در مورد لیبی از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل خودداری كرد و راه برای ماه ها حمله هوایی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) باز شد.

سوریه دیرینه ترین متحد روسیه در خاور میانه است.

'سرگئی ریابكوف'، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت كه دولت وی هر گونه تلاش غرب و قدرت های عربی را برای بركناری اسد با استفاده از قطعنامه سازمان ملل نقش بر آب خواهد كرد.

خبرگزاری 'ایتارتاس' روسیه به نقل از وی اعلام كرد: اگر شركای خارجی ما این را درك نكنند، مجبور خواهیم بود هر بار به ابزار قدرت متوسل شویم و واقعیت را به آن ها گوشزد كنیم.

روز جمعه قانونگذاران روس نیز موافقت خود را با حمایت از رژیم اسد در مقابل تحریم های بین المللی اعلام كردند.

نمایندگان مجلس سفلای پارلمان روسیه بیانیه ای را تصویب كردند كه در آن نسبت به مداخله نظامی خارجی در سوریه هشدار داده و غرب و دولت های عربی را به برنامه ریزی برای براندازی در این كشور متهم كرده بود.

'آلكسی پوشكوف'، رییس كمیته امور بین المللی دومای روسیه گفت، كشورش به شدت با آن چه كه به اصطلاح 'عملیات در جهت ایجاد دموكراسی' نامیده می شود ، مخالف است.

مسكو از زمان جنگ سرد تا كنون كه رهبری سوریه بر عهده 'حافظ اسد' پدر رهبر كنونی این كشور قرار داشت، از مناسبات نزدیك با دمشق برخوردار بوده است.

مترجمام**9156





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: