نتایج به دست آمده در امارات حركت رو به جلوی تیم ملی شنا محسوب می شود
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا به نقل از سایت فدراسیون شنا ، غلامرضا جعفری با اشاره به حضور پر رنگ تیم ملی شنا در دومین دوره رقابتهای شنای رده های سنی و جایزه بزرگ دبی كه همراه با جابجایی 2 ركورد وكسب 15مدال رنگارنگ بود ، افزود : اهمیت ركورد شكنی در این مسابقات از كسب مدال برای ما ارزشمندتر بود.

وی گفت : ما در این رقابتها علاوه بر اعزام ملی پوشان بزرگسال برای كسب آمادگی بیشتر ، سه ملی پوش در رده سنی جوانان را نیز به جهت كسب تجربه و پشتوانه سازی برای آینده تیم ملی بزرگسالان عازم دبی كردیم كه این موضوع نشان دهنده توجه به اهداف كلی و پیشبرد برنامه های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در همین چند ماهه بوده است.

وی در ادامه عنوان كرد : شنا از جمله رشته های به شمار می آید كه پروسه قهرمانی آن مستلزم سپری نمودن زمان طولانی تری نسبت به سایر رشته ها می باشد از این رو حضور شنای ایران در مسابقات جایزه بزرگ بخشی از برنامه های آماده سازی بلند مدت تیم ملی محسوب می شود.

سرپرست فدراسیون شنا در ادامه افزود :جابجایی ركورد ملی در رده سنی بزرگسالان به واسطه تلاش وكار تیمی نشان دهنده سیر صعودی ملی پوشان در چند ماهه اخیر است ، به هر حال از مهرماه تا امروز ملی پوشان تمرینات بسیار منظمی را زیر نظر خشایار حضرتی سرمربی تیم ملی دنبال كرده اند و در عین حال كمیته مشورتی شنا نیز در طول این مدت با دقت به برنامه های تیم ملی نظارت داشته و در تمامی جلسات این كمیته حضرتی گزارشهای دقیقی از آخرین وضعیت آمادگی ملی پوشان و میزان پیشرفت آنها ارایه كرده بود.

جعفری همچنین در باره حضور شناگران در بازیهای المپیك لندن نیز اظهار داشت : برای حضور در المپیك لندن باید از 2 الی 3 سال پیش برنامه ریزی صورت می گرفت به هر حال این مهم انجام نشده است و ما محور برنامه های شنا را حضور در المپیك 2016 و همچنین حضور موفق در بازیهای آسیایی اینچوان كره جنوبی تنظیم كرده ایم،البته در این میان مسلما از فرصتهای موجود تا آخرین مرحله گزینشی مسابقات المپیك حسن بهره برداری را خواهیم كرد ضمن اینكه در خصوص المپیك لندن نباید فراموش كنیم كسب ركوردهای ورودی این مسابقات نسبت به المپیك 2008 پكن مشكل تر شده و حتی فینا حضور آزاد شناگران در این مسابقات را منوط به بدست آوردن امتیازاتی با توجه به ركوردهای مشخصی عنوان كرده است كه همین موضوع كار را برای حضور شناگران بسیار سخت كرده است.

ملی پوشان باید با امید، تلاش و پشتكار باز هم به سمت جابجایی ركوردهای ملی گام بردارند .هم اكنون با اطمینان می توانیم بگوییم شنا در مسیر صحیحی گام برمی دارد و با یك برنامه ریزی مدون و اصولی در كنار سیاست گذاری صحیح در جهت استعدادیابی و جذب ورزشكاران بیشتر ، در بعد قهرمانی می توانیم به آینده این رشته در كشور بسیار امیدوار باشیم.

وی در خصوص بحث استعداد یابی نیز گفت:شنا استعداد بالقوه فراوانی دارد ، ما قصد داریم با تعامل وهماهنگی با وزارت آموزش وپرورش و وزارت علوم ضمن حمایت وپشتیبانی از طرح صبا بسترآموزشی در شنا را به دوره های آموزشی كلاسیك وحتی بلند مدت مانند مقاطع كاردانی وكارشناسی كه طی آن در یك فرایند علمی آموزشی فارغ التحصیلانی در رشته پایه ومادری مانند شنا بتوانند در جهت تحقق اهداف از پیش تعین شده شنای كشور را به سر منزل مقصود برسانند.

سرپرست فدراسیون شنا خاطرنشان كرد: مسلما با مهیا شدن این شرایط، بدست آوردن شخصیت قهرمانی در بازیهای آسیایی و المپیك كه مستلزم تامین منابع وامكانات سخت افزاری ونرم افزاری می باشد ،در عمل دست یابی وكسب آن براحتی امكان پذیر می شود.

جعفری در پایان خاطر نشان كرد : به هر حال آنچه كه در حال حاضر مشكل اصلی شنا،شیرجه وواترپلو كشور به شمار می رود بحث مشكلات عدیده مالی بوی‍ژه بدهی سنگین فدراسیون گذشته است كه امیدواریم با حمایت مسولان زیربط در وزارت ورزش وهمچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی كه می توانند در تخصیص بودجه به رشته شنا كمك شایانی به این رشته كنند ، ما بتوانیم گامهای بلندی را در جهت اعتلای این رشته در كشور برداریم.

به هر حال شنا به غیر از مباحث حرفه ای و قهرمانی به لحاظ تاكیدات مكرر دین مبین اسلام برای ما مسلمانان از جایگاه بالایی برخوردار است.

1587/1647





:: برچسب‌ها: موزه , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: