حاشیه نشست فیلم 'بغض'/ 'تورج اصلانی' از فیلمبرداری كناره گیری كرد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی 'بغض' نخستین تجربه سینمایی 'رضا درمیشیان' شامگاه جمعه پس از اكران این فیلم در سالن اهالی رسانه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

اصلانی در این نشست، از فیلم 'بغض' به عنوان آخرین فیلم خود در سینمای ایران یاد كرد و گفت كه تصمیم گرفته است این عرصه را به نسل جوان كه بسیاری به آنان بی اعتماد هستند، واگذار كند.

وی كه در سه فیلم سینمایی 'میگرن'، ' خوابم می آد' و 'بغض' را در سی امین جشنواره فیلم فجر به عنوان فیلمبردار حضور داشته است، افزود: قصد دارم برای مدتی فیلمبرداری را كنار بگذارم و در خلوت خود به حرفه عكاسی بپردازم.

اصلانی سپس در حالی كه اسم خود را به صورت وارونه در دست گرفته بود، با همكاران خود در فیلم 'بغض' عكس یادگاری گرفت.

** اظهار نظر یكی از حاضران در جلسه به محتوای این فیلم كه آن را مصداق فیلم های غیراخلاقی می دانست و در سخنانی از كارگردان پرسید كه چرا از بعضی بازیگران زنی كه از ایران رفته اند، در این فیلم به جای 'باران كوثری' استفاده نكرده است، واكنش دیگر حاضران در این نشست را در پی داشت.

'محمود گبرلو' منتقد و مجری این مراسم عوامل فیلم و حاضران در این نشست را به سكوت در برابر این سئوال فراخواند و گفت: این جلسه برای طرح سئوال آزاد است و هركس می تواند نظرش را ارایه كند و عوامل فیلم می توانند در صورت نیاز پاسخ ندهند.

یكی از عوامل تولید فیلم 'بغض' در انتقاد به اظهارات گبرلو گفت: این نشست در حقیقت یك تریبون آزاد است و نحوه ورود به جلسه بگونه ای است كه دست اندركاران این نشست حتی اجازه حضور در جلسه را ندارند و ورود و خروج به نشست تحت كنترل است، پس چگونه است كه یك فرد به راحتی می تواند پشت تریبون درباره مسایل غیراخلاقی حرف بزند ولی كسی امكان پاسخگویی به آن را ندارد.

در این هنگام گبرلو بار دیگر از حاضران و بویژه كوثری خواست كه از كنار این مساله بگذرند و پاسخ اینگونه مسایل را ندهند.

فراهنگ 2025





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: