بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به كار خود پایان داد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب؛ در مراسم اختتامیه این كنفرانس كه با سخنرانی چند تن از شركت كنندگان و نیز قرائت اشعاری در اهمیت وحدت مسلمانان همراه بود ، بیانیه ای در 18 بند قرائت شد .

در این بیانیه با اشاره به افتتاح كنفرانس با سخنان دكتر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران آمده است به همین مناسبت شركت كنندگان در كنفرانس به حضور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و از رهنمودهای ارزشمند معظم له بهره مند شدند .

در این بیانیه تاكید شده است شركت كنندگان در كنفرانس در سه روز برگزاری آن و در 30 نشست كاری و با ارائه 125 سخنرانی و مقاله به بحث و بررسی موضوع كنفرانس پرداختند .

همچنین در این بیانیه بر همكاری و همصدایی با یكدیگر در جهت تحقق اهداف و الای اسلامی داشتن راه حل برای مشكلات در پرتو احكام و اصول شریعت اسلامی و ایفای نقش مطلوب در ممانعت از فتنه انگیزی و روشنگری و بنای شخصیت متعادل اسلامی تاكید شده است .

واگذاری بحث و بررسی مسایل اختلافی به علما، كارشناسان مربوط و پیشوایان، مسلمانان برنامه ریزی تفصیلی برای تحقق تقریب مذاهب اسلامی در گستره های مختلف و كمك به اقلیت های اسلامی در سرتاسر جهان از دیگر بندهای این بیانیه بود.

در این بیانیه با اشاره به تعمیم منطق گفتگو میان مسلمانان بر شالوده های شرعی رعایت اهداف شریعت و ویژگی های عمومی اسلامی ، اهتمام به روند اجتهاد برگرفته از مجامع فقهی ، روشنگری نخبگان و توده های مردم نسبت به فرهنگ تقریب و تعمیم روحیه برادری و محبت میان بخش های مختلف تاكید شده است .

** شبد **1528 ** 3404





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: