سفر احمدی نژاد، مرحله نوینی در مناسبات میان تهران و دوشنبه بود
نوشته شده توسط : devojke

'همراه خان ظریفی' جمعه شب در مراسم بزرگداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران، افزود: دولت و جامعه تاجیكستان مناسبات فعال و گوناگون با ایران را همیشه برای كشور خود پرمنفعت و ارزشمند می دانند.

وی در این آیین كه با حضور سفرا و روسای نمایندگی های سازمان های بین المللی، اندیشمندان و فرهیختگان تاجیك، كاركنان سفارت و روسای دیگر ارگان های ایرانی در شهر دوشنبه تشكیل شد، ضمن ارسال پیام تبریك 'امامعلی رحمان'رئیس جمهور تاجیكستان بمناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صلح، رفاه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را برای دولت و ملت ایران خواستار شد.

وزیر خارجه تاجیكستان گذشته پرافتخار تاریخی، پیوندهای فرهنگی، زبانی، نژادی و دینی مشترك تاجیكستان و ایران را از مهمترین عوامل قرار گرفتن این دو كشور در یك حلقه تمدنی دانست و گفت: این ویژگی ها همچنین نقش موثری در افزایش همگرایی میان دو كشور دارد.

وی مجددا از جمهوری اسلامی ایران كه به عنوان اولین كشور جهان ، استقلال تاجیكستان را به رسمیت شناخت، تشكر و قدردانی كرد.

ظریفی، با بیان اینكه حكومت و جامعه تاجیكستان، توسعه مناسبات فعال و گوناگون با ایران را پراهمیت و ارزشمند می دانند، به سفر شهریور ماه گذشته رئیس جمهوری كشورمان به این كشور اشاره كرد و گفت: در جریان ملاقات های دو جانبه كه در سطح عالی و در فضای دوستانه و درك متقابل جریان یافت علاوه بر مبادله افكار، تفاهم نامه های جدیدی در بخش های مختلف توسط روسای جمهور دو كشور به امضا رسید.

وزیر خارجه تاجیكستان همچنین از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از شركای اصلی و اساسی این كشور از لحاظ اقتصادی و تجاری نام برد و گفت: از این پس نیز آماده ایم كه همكاری های بیشتری را به انجام برسانیم و بهره گیری از ظرفیت ها و امكانات موجود را تا رساندن آن به سطح موثر و سودمند برای دو كشور دوست ارتقا دهیم.

وزیر خارجه تاجیكستان ابراز امیدواری كرد كه دوستان ایرانی نیز در سطح عالی و گسترده در جشن بین المللی نوروز كه قرار است در عید سال 1391 با حضور روسای تعدادی از كشورها دراین كشور برگزار شود، حضور یابند.

وی ادامه داد: شركت در جشن بین المللی نوروز و پنجمین كنفرانس همكاری های اقتصادی افغانستان كه قرار است با حضور وزیران امور خارجه‏ 40 كشور‏ و نمایندگان 34 سازمان و نهاد بین‏المللی در شهر دوشنبه برگزار شود، می تواند فرصت مناسبی را برای گسترش و تحكیم مناسبات فراهم كند.

ظریفی در پایان برای تمام دولتمردان و مردم شریف ایران سعادت، كامیابی و دستاوردهای بیشتر علمی، فرهنگی؛ سیاسی و اقتصادی را آرزو كرد.

1592/اق**1558





:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: