دهها نفر دیگر در ادامه حملات ارتش سوریه به شهر حمص کشته شدند
نوشته شده توسط : devojke

ارتش سوریه از جمعه گذشته مناطقی از حمص را گلوله باران کرده است

ارتش سوریه گلوله باران شهر حمص را با هدف سرکوب مخالفان حکومت بشار اسد از سرگرفته و در ادامه محکومیت این عملیات، دولت لیبی دیپلمات های سوریه را اخراج کرده است.

به گفته مخالفان حکومت سوریه، روز پنجشنبه، دست کم نود و پنج تن از ساکنان این شهر در اثر آتشباری ارتش سوریه به خصوص پرتاب خمپاره و شلیک موشک به سوی مناطق مسکونی جان خود را از دست دادند و شمار نامعلومی نیز زخمی شدند.

حملات ارتش سوریه به مناطق مسکونی شهر حمص از جمعه گذشته آغاز شد و تا کنون چند صد کشته برجای گذاشته است.

حمص، سومین شهر بزرگ سوریه است و در اعتراض های ۱۱ ماه گذشته مخالفان حکومت بشار اسد نقشی محوری داشته است.

خشونت های سوریه در حالی ادامه دارد که جامعه جهانی پس از مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی اتحادیه عرب و کشورهای غربی در شورای امنیت، برای یافتن راه حل پایان این ناآرامی ها با بن بست مواجه شده است.

در حملات روزهای اخیر ارتش سوریه به حمص، محله هایی که محل تمرکز بیشتر مخالفان حکومت است، به خصوص محله بابا عمرو به شدت گلوله باران شده است.

ارتش سوریه می گوید که هدف از این عملیات، سرکوب "گروه های مسلح مورد حمایت بیگانگان" است و کشتار غیرنظامیان را تکذیب می کند اما بسیاری از گزارش ها و تصاویری که از این عملیات از داخل حمص به خارج رسیده، حاکی از قتل و زخمی شدن غیرنظامی است.

در مقابل، تلویزیون دولتی سوریه گزارش هایی را از حمص پخش کرده که شهر را در آرامش نشان می دهد و افرادی که گزارشگر با آنها مصاحبه کرده گفته اند که مخالفان حکومت به غیرنظامیان حمله می کنند و مناطق مسکونی را هدف حمله قرار می دهند.

زیر زمین محل پناه گرفتن ساکنان حمص

ادامه حملات ارتش به مناطق مسکونی غیرنظامیان را در شرایط رقت آوری قرار داده است

به علت اخراج خبرنگاران خارجی از سوریه، امکان تایید آمار کشته شدگان و مجروحان در این کشور وجود ندارد.

شدیدترین حملات در محله بابا عمرو صورت گرفته که به گفته مخالفان تنها در روز چهارشنبه دست کم پنجاه کشته بر جای گذاشت.

گفته می شود که اکثر ساختمان های این محله هدف اصابت خمپاره، گلوله تانک یا موشک قرار گرفته و ساکنان به منظور حفظ جان خود، در زیر زمین ها پناه گرفته اند در حالیکه آب، برق و ارتباط تلفنی آنان نیز توسط ارتش قطع شده است.

به گفته جیم میور، خبرنگار بی بی سی در لبنان، محله های مورد حمله نظامیان دولتی مسکونی هستند اما مخالفان مسلح حکومت که از حمایت ساکنان برخوردار هستند، در این محله ها در تحرک هستند.

واکنش بین المللی

یکی از پزشکان مستقر در محله بابا عمرو گفته است که گلوله باران شدید این محله پس از وقفه های شبانه، از ساعات اول صبح از سر گرفته می شود و تا شامگاه ادامه دارد.

بان کی مون

دبیرکل سازمان ملل از رهبر سوریه درخواست کرده جنگ علیه مردم خود را متوقف کند

به گفته شاهدان عینی، زمانی که گلوله باران مناطق مسکونی برای مدت کوتاهی متوقف می شود، مراکز درمانی با استفاده از بلندگو از شهروندان دعوت می کنند برای اهدا خون به مجروحان به این مراکز مراجعه کنند.

همزمان، دیده بان حقوق بشر گفته است که به علت محاصره حمص به وسیله ارتش سوریه، امکان انتقال مجروحان به شهرهای دیگر وجود ندارد و مراکز درمانی صحرایی ایجاد شده در این شهر با ازدحام غیرقابل تصور زخمی ها روبرو شده اند.

ارتش سوریه در مناطق دیگر این کشور مانند استان جنوبی درعا، شهر شمالی ادلب و شهرک زبدانی در شمال دمشق هم به عملیات نظامی علیه معترضان و مخالفان ادامه می دهد.

عملیات نظامی حکومت سوریه علیه شهروندان این کشور واکنش تند بسیاری از کشورها، مجامع بین المللی را در پی آورده است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، نسبت به "جنگ حکومت سوریه علیه مردم خود" ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف این جنگ شده است.

از سوی دیگر آلمان و لیبی تدابیر تازه ای را علیه اعضای هیات های نمایندگی سوریه به کار بسته اند.

آلمان اعلام کرد چهار دیپلمات سوریه را به اتهام جاسوسی علیه مخالفان اخراج کرده است.

دولت انتقالی لیبی هم روابط سیاسی خود با حکومت سوریه را به حالت تعلیق در آورده و به کاردار سوریه و اعضای سفارت این کشور ۷۲ ساعت فرصت داده است تا از ترابلس خارج شوند.

همزمان، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ضمن محکوم کردن عملیات ارتش سوریه علیه مردم، این حملات را "انزجار آور" توصیف کرده و گفته است که بشار اسد به دلیل جنگ با مردم، مشروعیت خود را از دست داده و باید از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش گروه های مدافع حقوق بشر و مخالفان حکومت سوریه، حداقل ۷۰۰۰ نفر در ناآرامی های ۱۱ ماه گذشته این کشور کشته شده اند.

دولت سوریه هم می گوید دو هزار تن از اعضای نیروهای امنیتی این کشور به دست مخالفان کشته شده اند.





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: