روحانیان اهل سنت: وحدت شیعه و سنی تیری بر چشم دشمنان است
نوشته شده توسط : devojke

شماری از آنان در این گفت و گو به مناسبت هفته وحدت، تاكید كردند كه وحدت و یكپارچگی بین شیعه و سنی مانع تحقق توطئه های دشمنان و استكبار جهانی خواهد شد.

یكی از علمای اهل سنت منطقه مرزی راز و جرگلان بجنورد با تاكید بر لزوم وحدت و همدلی بین مسلمانان گفت: وحدت میان مسلمانان دستور اكید قرآن است كه پیامبر اعظم (ص) نیز به آن توصیه فرموده اند.

آخوند 'محمد ساجدی' افزود: وحدت موجب پیروزی مسلمانان خواهد شد ولی اختلاف و تفرقه سبب دوری آنان از خدا و قرار گرفتن در دام مكر و حیله شیطان می شود.

وی گفت: در چندین سوره و آیه قرآن كریم بر لزوم اتحاد میان مسلمانان تاكید شده است.

او اظهار داشت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز با هوشیاری ایام میلاد فرخنده حضرت رسول اكرم(ص) را هفته وحدت نامگذاری كردند كه این اقدام موجب اتحاد و انسجام هر چه بیشتر ملت می شود.

وی افزود: وحدت بین شیعه و سنی یكی از دغدغه های فكری و دینی حضرت امام راحل بود كه ایشان در طول دوران فعالیت سیاسی و اجتماعی خود هرگز از آن غفلت نكردند.

این روحانی سنی گفت: اتحاد و وحدت برای مسلمانان آبرو، امنیت، پیشرفت و عزت به همراه دارد اما زمانی كه ملتی اتحاد نداشته باشد جز شكست چیزی نخواهد داشت.

ساجدی افزود: اگر تسلیم استكبار جهانی از جمله آمریكا شده بودیم شاید رفاه ظاهری داشتیم ولی استقلال، آزادی و شرافت این ملت از بین می رفت.

این روحانی اهل سنت گفت: هم اكنون در راز و جرگلان كه دارای پیروان مذهب شیعه و سنی است همه به عقیده، فكر و مذهب هم احترام می گذارند و در كنار هم با خوبی و خوشی زندگی می كنند.

یكی دیگر از روحانیان اهل سنت گفت: وحدت شیعه و سنی بین مسلمانان غربیها را كلافه كرده و هم اكنون به دنبال توطئه هایی برای تفرقه افكنی است.

آخوند 'بازرگان كوهی' با بیان اینكه وحدت با هم بودن است افزود: امروز شیعه و سنی با اتحاد و همبستگی با آرامش كامل زندگی می كنند و برای عزت و پیشرفت ایران اسلامی در كنار هم تلاش می كنند و این تلاش است كه دشمنان را ناراحت می كند.

وی به یك ضرب المثل تركمنی با مضمون وحدت اشاره و بیان كرد: 'آغزی بیره تانری بیره آغز آلالیق قانری بیر' یعنی 'آنهایی كه با هم هستند و وحدت دارند خدایشان یكی است و آنان كه با هم نیستند از خدا دورند.'

این عالم سنی افزود: در آموزه های دینی به وحدت و یكدلی بسیار سفارش شده است كه قبله واحد مسلمین اتحاد مسلمانان را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر كه ایران در محاصره اقتصادی قرار گرفته ما باید وحدتمان را دوچندان كنیم.

او افزود: در دنیا شاهد هستیم آنانی كه وحدت نداشتند دشمن بین آنان رخنه كرد و جلوی پیشرفت آنان گرفته شد.

یكی دیگر از روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی با بیان اینكه وحدت شیعه و سنی در ایران غرب را گیج كرده است گفت: حفظ وحدت تكلیفی همیشگی برای مسلمانان است.

آخوند 'رسول كوهی' افزود: دشمنان همواره دوست دارند مسلمانان با هم مشكل داشته و درگیر باشند تا بتوانند اهداف پلید خود را به راحتی عملی كنند.

وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به بركت اسلام و نظام جمهوری اسلامی پیشرفتهای زیادی در همه بخشها داشته كه باید با اتحاد این آبرو و عزت را حفظ كنیم و اتحاد خود را نیز به رخ جهانیان بكشیم.

استان خراسان شمالی 836 هزار نفر جمعیت دارد كه حدود 10 درصد آنان را هموطنان تركمن اهل سنت تشكیل می دهند كه در شهرستانهای بجنورد و مانه و سملقان سكونت دارند.ك/4

7184/626





:: برچسب‌ها: سرگرمی , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: